Ein Vurpe in der Küche

Idag har det verkligen varit en av de mest hektiska dagarna på hela sommaren, och det har med allra största sannolikhet varit den dag då det varit flest besökare i djurparken.
Halva dagen tillbringades på Björnberget fram tills det att jag blev vidarebefordrad att hjälpa Pernilla i poolen. Jag har nog aldrig i hela min Sodexho-karriär träffat så många tyskar på en och samma dag, och överlycklig över detta faktum tog jag snabbt tillfället i akt att dra nytta av situationen. Med självsäkerhet i mina steg och en, enligt mig själv, oklanderlig tysk accent gick jag världsvant fram för att dra till med en förfrågan om smak på toppingen. Vad som fram till dess hade verkat så genomtänkt och idiotsäkert visade sig snabbt bli total-dissat av det ack så ogästvänliga tyska paret. Resultatet blev enbart att jag kände mig väldigt fånig.
Som om inte detta vore nog avslutade jag arbetsdagen med att göra en sjuhelsikes vurpa i köket. Och då menar jag en vurpa i stil med bananskalseffekten. Det nymoppade golvet visade sig vara förrädiskt, och kort därefter höll både jag och Pernilla på att drunkna i skrattsalvor. Man får väl åtminstone vara tacksam för att den lilla incidenten inträffade efter stängningsdags och att inte det otrevliga tyska paret stod i givakt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback