Avläggande rapport, söndagkväll

Så var man då hemma igen, kanske något oväntat men dock så väldigt välkommet. Lyckades byta bort min dag imorgon med Tomas, och därför kan jag helt inrikta mig på finslipning och färdigställande av projektarbete. Det är verkligen nära nu, och jag längtar något enormt barnsligt kolossalt och jättemycket!
De senaste dagarna har tillbringats i huset i Höör, och från det att jag kommit hem från jobbet har jag mer eller mindre sålt min själ till projektarbetet. Visserligen har jag skapat naturliga avbrott i form av spektakulära petflask-explosioner, underhållande telefonsamtal och genom att vara en millimeter från att gå vilse i centrala Höör iförd de lånade kängorna. Men på det hela taget har det varit jag och samerna, jag och utrustningen och jag och fjällorienteringen.
Dagen idag har givit mig en allt mer övertygad insikt. Jag har nämligen kommit fram till att jag hatar poolen. I vissa fall hyser jag enorm avsky och motvilja, men försöker ändå intala mig att "det ibland kan vara ganska trevligt". Dagens roligaste var ju i och för sig att Daniel och Filip skrämde halvt ihjäl mig genom deras välplanerade skrämselaktion, och dessutom kom Johan förbi och talade om att det ryktades om att Johannis har kört in i vildsvinshägnet med Sodexhobilen. Så helt klart, det händer grejer. Med andra ord har du mycket att komma tillbaka till, Linn!
Kvällen tillbringades hos de hemvändande Ekströms, och det blev en kväll som genomsyrades av bilder från resan, Hungry Jack's och romantiskt skvaller. På det hela taget blev vi alla ganska amerikaniserade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback