The party that almost wasn't

Oj oj oj, vilken påskafton - och hjälp vad det blev som vi inte hade tänkt oss.
Allt enligt ackompanjemang a la Karmakontot lyckades jag och Madde åtminstone styra upp umgänget enligt önskemål, och än en gång bevisades det att en nödlögn stundtals kan vara mycket användbar.
Fast det var nog ungefär här som våra lyckträffar började gå på sparlåga, även om vi unyttjade tillfällena så långt det bara gick. Trots Henkes farhågor om "trettonårs och cåntry" (föreställ er ett grovt skånskt uttal) innebar kvällen förfestande i centrala Eslöv, superman-intentions vid toan på Lunds central och inget Mejeriet. Men kul hade vi!
Några timmar senare och några promille ytterligare blev det hemfärd med vilda diskussioner om Lars Duva, tyskatiden på Ölycke, surfande och anti-Harlösa. Att jag sen fick ett plötsligt och spontant infall att skära gurka när jag kom hem, och att jag därmed lyckades jonglera och skära mig med kniven, kan vi låta vara osagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback