Malmö i mitt hjärta

Turen till Malmö blev en riktig höjdare med galet underbart väder, schyssta fynd och en extremt skrattframkallande snubbe som behövde vägledning till St Jörgen. Aldrig hade vi väl trott att vi skulle behöva beskriva vägen dit igen, och efter att kostymnissen vandrat iväg med sin portfölj låg vi närmast dubbelvikta av skratt på trappan vid Malmö central.
I vilket fall som helst resulterade shoppingen i ett väldigt vårigt linne, lotion med brun-utan-sol och ett par galet underbara skor. Faktiskt så fick våra otaliga kassar och fynd allas våran Uno att höja på ögonbrynen och fnysa någonting om tjejers vansinniga shoppingbehov. Men vi var nöjda!

Alltså fortsatte kvällen med hårdträning med den nya tränaren. Jag tror att det kommer att bli riktigt bra, riktigt tufft men bra. Han verkade vara lite av en Whitey Durham med sitt motto om att springa tills man spyr, så det kommer att bli riktigt spännande. Dessutom har jag halvt om halvt sagt åt min självdisciplinerade del att vara så pass ambitiös att ge mig ut på fältet med löpardojjorna i högsta hugg utöver den ordinarie träningen. Hjälp, nu har jag faktiskt lovat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback