Helgen i Ystad

Söndag igen och vi kan blicka tillbaka mot en riktigt härlig helg. I fredags var det som bekant Ystad. Det började med match i ÖP-hallen mot Pandora, och det var onekligen en riktigt spännande och bra match som vi verkligen ska ta till oss. Pandora ligger ju i toppen av tabellen och har spelat riktigt bra den här säsongen, och ändå lyckades vi gå in och bjuda upp till en riktigt spännande kamp och spela lika fram till halvlek. När slutsignalen hade gått stod Pandora dock som vinnare med ungefär fem mål, men vi spelade riktigt bra och var helt klart nöjda med resultatet. Måste förresten sett jäkligt kul ut då vi rusade in i hallen högst två minuter innan matchen började, och till en början bara halva laget, efter en del "genvägar" och turer i rondeller hade gjort att laget hamnat lite grand på villospår innan dom hittat in till Ystad. Som sagt, härligt kämpat tjejer, och vad kul det var att se en jäkligt mycket bättre inställning än i förra matchen. Asgött jobbat!

Senare på fredagkvällen blev det utgång för att fira Magnus bror som dagen till ära fyllde 18 och skulle inskolas i Ystads uteliv. Blev en himla rolig kväll - alla inblandade var ju ganska bra på lyran när jag mötte upp, men ett par glas senare var jag säkert inte mycket sämre! Efter att ha vart inne på några olika ställen dissade vi till slut Bar á bar och det blev istället efterfest i Magnus lägenhet. Som sagt, en väldigt livad kväll och de sista stack nog vid närmare halv fyra.

Lördagen var av förståeliga skäl en ganska bakfull sådan. Jag och Magnus tog det mest jättelugnt hela dagen och slöade framför tvn, och senare framåt kvällen insisterade jag självklart på att vi skulle kolla Melodifestivalen. Något som min käre pojkvän däremot inte fann lika roligt som jag gjorde, men till slut var han snäll nog att finna sig i schlageryran. Kompromissen blev helt enkelt att han fick bestämma programmet därefter, och då blev det Rosa pantern som gick på tv4. Himla rolig film, men sedan var vi båda alldeles slut efter den vilda gårdagen och den slitna lördagen och somnade rätt fort.

Söndag då och jag lämnade Ystad för några timmar sedan. Blir nog en relativt lugn dag idag, får se vad som dyker upp framåt eftermiddan. Annars är det ju en ny vecka som börjar från och med imorgon och det är på något vänster åter måndag. Tiden går så fort just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback