Familjens jurist

Idag är jag riktigt trött och har ont om energi - alldeles nyss nickade jag till, bara för att ett okänt antal minuter senare vakna till liv igen. Har vart uppe sen klockan sex idag, det kan va därför.

Äktenskaps- och samborätt som stod på schemat idag för lagbokens paragrafer. Denna veckan har vi ju gått över till fyra-timmars pass, och tur är det att vi kör både akademisk kvart och ett par kaffepauser där emellan. Då går det faktiskt helt okej, fast jag gillade nog två-timmars passen ganska mycket bättre. Jag har problem att sitta still för länge, det börjar liksom krypa i en och min koncentration blir inte den samma. Tacka vet jag filosofilektionerna vi hade på gymnasiet i trean - 40 minuters högeffektiva tankegångar med världsbästa Stig-Lennart får åtminstone mig att längta tillbaka till Berga!

Nu så blir'e lite plugg. Har föreläsning om arvsrätt nu imorgon, så är väl bäst man drar igenom sidorna och försöker vara lite extra studieeffektiv. Kanske också bäst att hålla koll på vad man faktiskt kan bli tilldelad när det tragiska slutskedet står för dörren. Usch ja. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback