Andra adventshelgen

Helgen som gått har vart helt underbar! I fredags bjöd vi in till glöggkväll och en härlig afton tillsammans med Rebecka, Peo, Sandra och Daniel. Det blev provsmakning av några olika glöggsorter, tävlande i ett spännande julquiz och vilda gissningar för vilken julvärd som gömde sig bakom skägget. Verkligen en genomtrevlig kväll tillsammans med goda vänner!

När lördagen kom passade jag på att kurera min förkylning som spökat de senaste dagarna. Medicinen stavades en shoppingtur på Väla tillsammans med Björn, med det egentliga uppdraget att hitta julklappar. Naturligtvis slutade det hela med att vi bara hittade en massa grejer till oss själva - men det är mycket roligare! Jag var mycket nöjd när jag vände hemåt med en ny kofta, en tröja, ett halsband och mascara.

Idag firades den andra advent med julmarknad på Fredriksdal. Det var verkligen hur mysigt som helst, men nog hade det varit snäppet bättre om det hade varit snö! Dagens bästa var helt klart besöket i stallet för att hälsa på djuren och se hur dem firar jul, och jag blev alldeles kär i alla söta getter och får! Helst av allt skulle jag velat ta med mig sötnosarna hem och gosa med... Mycket kärlek fick dom i alla fall! Förutom stallet passade vi även på att se hur man firade jul i gamla dar (till Björns stora förtjusning och min tristess), samt en julfika på caféet. En väldigt mysig dag och ett alldeles perfekt slut på en kanonhelg!

 
En riktig lortgris!


Bortse från den dåliga bildkvalitén, men GUD vad dom var söta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback